Veřejné zdraví začíná kojením

Výstava „Veřejné zdraví začíná kojením“ v rámci Českého týdne kojení upozorňuje na důležitost kojení na zdraví matky, dítěte a dopady na ekonomiku země i životní prostředí.

(Praha, 15. září 2011) Již po patnácté slaví ČR týden kojení. Ten vyhlašuje Světová aliance na podporu kojení na celém světě a zapojilo se do něj již 170 zemí. Český týden kojení podporuje společnost Bayer ČR ve spolupráci s Laktační ligou v ČR uspořádáním fotografické výstavy na téma „Veřejné zdraví začíná kojením“. Unikátní snímky na výstavě, která bude putovat rok po 14 místech v zemi, zdůrazňují význam kojení.

Snížení nemocnosti díky kojení má obrovský vliv na veřejné zdraví. Kojení výrazně prospívá také ženě. Snižuje výskyt rakoviny prsu, vaječníků, hrdla děložního, osteoporózy v pozdějším věku, cukrovky a také metabolického syndromu, protože kojící ženy mají příznivější hodnoty krevního cukru a lipidů v prvních týdnech po porodu než ženy nekojící. Mateřské mléko je po dobu prvních šesti měsíců života dítěte nejlepším jídlem a pitím. Žádná jiná strava, a to ani voda, není během tohoto období nutná,“ dodává MUDr. Anna Mydlilová z Národního laktačního centra - Laktační ligy.

Přitáhnout pozornost k tématu vlivu kojení na veřejné zdraví chce také výstava unikátních snímků fotografů a cestovatelů Davida a Miroslava Švejnohových, kteří přinášejí pohled na kojení napříč kontinenty. Snímky moderátorky a cvičitelky Jany Havrdové, které nafotil fotograf Pavel Vítek, pak doplní výstavu z lokální perspektivy.

Společnost Bayer ČR podporuje téma významu kojení pro veřejné zdraví a životní prostředí, a proto již druhým rokem organizuje výstavu s tímto zaměřením a pomáhá tak Laktační lize s komunikací tohoto tématu. Výstava „Veřejné zdraví začíná kojením“ bude ve 3. patře OD Kotva umístěna do konce září, odtud poputuje do galerie v pražských Emauzích, kde bude k vidění až do 4. listopadu. V témže měsíci budou moci snímky shlédnout hosté „Naší kavárny“ ve Fakultní Thomayerově nemocnici v Krči. V prosinci výstava zavítá do centra „Kroužky na Vltavě“ v pražském Braníku. Poté bude výstava putovat po dalších deseti místech v ČR až do příštího září, tedy dalšího ročníku Českého týdne kojení.

"Význam kojení pro veřejné zdraví vnímáme jako velmi zásadní, stejně jako nutnost komunikace výrazně pozitivních zdravotních výhod kojení pro matku a dítě. Naše firma se v duchu své vize „Věda pro lepší život“ snaží zvyšovat kvalitu života na naší planetě. Podpora tématu kojení je pro nás naprosto zásadní součástí naší společenské a sociální odpovědnosti,“dodává Jens Becker, ředitel společnosti BAYER s.r.o.

Výrobky z portfolia firmy Bayer se snaží zlepšovat kvalitu života a usnadňovat maminkám péči o děti. Značka Bepanthen nabízí široké portfolio přípravků pro správnou péči o pokožku. Bepanthen přípravky napomáhají regeneraci, epitelizaci a rychlejšímu hojení pokožky. Nejznámější z nich je Bepanthen. Mast, osvědčená na prevenci vzniku opruzení zadečku u dětí, které nosí plenky. Bepanthen Mast je léčivý přípravek s klinicky prokázanou účinností a specifickým složením. Díky dexpanthenolu napomáhá každodenní ochraně pokožky. Bepanthen Mast neobsahuje složky, které by pokožku mohly zbytečně zatěžovat - zinek, konzervanty, parfemaci ani jiné alergeny. Bepanthen Mast splňuje vlastnosti optimálního přípravku k ošetřování dětské pokožky. Je proto doporučován pediatry a dermatology. Bepanthen Mast s oblibou používají i kojící maminky k ošetření namáhaných prsních bradavek.

 

Více informací o společnosti na www.bayer.cz.

Více informací o problematice kojení na www.kojeni.cz.

Přehled tiskových zpráv

 

OD Kotva [18.10.2012]

Kotva si věrnost váží

INCHEBA [7.9.2012]

Nekalé napadení akce

OD Kotva [27.8.2012]

Zpátky do školy s úsměvem

BAYER [27.6.2012]

Nadživotní model srdce na Hlavním nádraží v Praze

OD Kotva [21.6.2012]

Obchodní dům Kotva: více než nákupní prostor

BON Media [9.6.2012]

Agentura BON Media podpořila základní školu

OD Kotva [1.6.2012]
Kotvu slaňovali záchranáři

OD Kotva [28.5.2012]
Dětský den plný zážitků

OD Kotva [24.4.2012]
První máj aneb za hubičku dárek s OD Kotva

BON Media, s.r.o. [20.03.2012]
Walkingboard je partnerem veletrhu Reklama 2012

Business for Breakfast [9.3.2012]
Aktuálně: BUSINESS FOR BREAKFAST aneb základ zdravého obchodu

BON Media, s.r.o. [06.03.2012]
BON Media a Kolečka na cestách jedou společně

OD Kotva [28.2.2012]
8. března patří Kotva ženám

Stilago.cz [23.2.2012]
Módní on-line klub Stilago slaví rok

Business for Breakfast [26.1.2012]
Business for Breakfast snídá s BON Media

OD Kotva [24.11.2011]
U nás vládne Ježíšek

BON Media, s.r.o. [11.11.2011]
Pronájem Lidí je skutečností

OD Kotva [29.09.2011]
Se lví silou

Bayer s.r.o.   [15.09.2011]
Veřejné zdraví začíná kojením

OD Kotva   [21.07.2011]
Kotva spolupracuje s agregátorem hromadných slev

OD Kotva   [07.06.2011]
Léto na skútru s OD Kotva

OD Kotva   [27.05.2011]
Naplněný dětský den

Porsche design   [19.05.2011]
Porsche design vstupuje do České republiky

OD Kotva   [29.04.2011]
Obchodní dům Kotva posiluje marketing

OD Kotva   [28.04.2011]
První máj u nás kvete láskou

OD Kotva   [08.04.2011]
České velikonoce v OD Kotva

Stilago.cz   [20.01.2011]
Módní klub s tváří

Stilago.cz   [16.11.2010]
Exklusivní světové značky na dosah

OD Kotva   [27.10.2010]
Kotva se Vám znovu otevírá